کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

اعجاز علمی قرآن در نجوم و کیهان شناسی
کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

اعجاز علمی قرآن در نجوم و کیهان شناسی

اصول چهارده گانه در کیهان شناسی اسلامی


1- جهان تا به امروز، یک مرحلة «ایجاد» و شش مرحلة «بیگ بنگ» را پشت سر گذاشته است. غربیان فقط به بیگ بنگ اخیر، رسیده اند.

2- فاصله هر کدام از بیگ بنگ ها با یکدیگر18/250/000/000 سال (با سال های زمین ما) بوده است.  

3- از آخرین بیگ بنگ تا به امروز حدود 13/786/000/000 سال گذشته است.

4- تا پایان عمر نظام کنونی جهانِ کهکشان ها 4/365/000/000 سال مانده است.

5- وقتی که رقم مذکور تمام شود (18/250/000/000= 4/365/000/000+ 13/786/000/000) نظم کنونی جهانِ کهکشان ها دچار انفجار عظیم یعنی بیگ بنگ هفتم، خواهد شد. که می توانید نام این حادثه را «پایان عمر نظم کنونی» یا «پایان عمر کهکشان های کنونی» بنامید. نه «پایان عمر جهان». زیرا جهان پس از بیگ بنگ هفتم، از نو با کهکشان های نوین،‌ به کار خود ادامه خواهد داد.

6- کره زمین ما (و نیز منظومه ما) خیلی پیش تر از بیگ بنگ هفتم، متلاشی خواهد شد، به طوری که بقیه عمرش، در ارقام نجومی کیهان شناسی، رقمی بس ناچیز است.

7- لفظ و اصطلاح «انبساط» درباره گسترش جهان، غلط و نادرست است. زیرا گسترش و بزرگ شدن جهان، انبساطی نیست بل که جهان می خورد و بزرگ می شود. و در گسترش ابدی پیش می رود.

8- تغذیه جهان: عبارت است از «ایجاد مداوم و ابدی در مرکز جهان»که در آغاز پیدایش جهان اولیه ماده اولیه را به وجود آورد، همچنان در مرکز جهان فعال است و تا ابد نیز فعال خواهد بود.

9- انرژی ها و مواد که به طور مداوم در مرکز جهان، ایجاد می شوند، در یک نظم و نظام «رشته رشته» ای در کنار هم، به اطراف می روند.

10- جهان تحت قانون «جاذبه» نیوتون اداره نمی شود. و در نظام مدیریتی جهان، جاذبه ای وجود ندارد. بلکه فقط یک نیرو وجود دارد و آن «دافعه» است. که ایجاد و جوشش ابدی مواد در مرکز جهان فشار می آورد و در اثر آن فشار هم جهان اداره می شود و هم بزرگ می گردد.

11- همه چیز که در جهان وجود دارند، یا به وجود می آیند، همگی (اعم از ماده و انرژی) تحت فشار عظیم قرار دارند. فضا و مکان، تغییر مداوم و زمان، همه مولود این فشار هستند.

12- جهان در هر نبأ عظیم و بیگ بنگ، یک قشر کروی پدید آورده که «سماء= آسمان» نامیده می شود. و یک آسمان نیز در همان مرحلۀ «ایجاد اولیۀ جهان» بوده. اکنون هفت سماء‌کروی دارد.

همۀ کرات، کهکشان ها و فضاهای فواصل آن ها (که پر از انرژی هستند) همگی محتوای آسمان اول را تشکیل می دهند.

13- در این بیگ بنگ (نبأ عظیم) که در پیش روی جهان است و پس از 4/365/000/000 سال فرا خواهد رسید، جهان دارای هشت قشر‌ (هشت آسمان، هشت سماء) خواهد بود. که «وَ یَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّکَ فَوْقَهُمْ یَوْمَئِذٍ ثَمانِیَة».

14- کره زمین ما بتدریج به طور مداوم، - اما خیلی بطیئ- کوچک می شود: «الم تروا انّا ناتی الارض و ننقصها من اطرافها».

این چهارده اصل، اصولی هستند که از قرآن و احادیث اهل بیت(ع) استخراج کرده و اعلام نموده ام.

برخی از این اصول و اکثرشان، از دسترس دانش فیزیک و کیهان شناسی خارج است که قرآن و اهل بیت(ع) اندیشمندان را به آن هدایت می کنند.

این به معنی عدم درک علمی اندیشمندان نیست، و نه به این معنی که اصول مذکورماهیت علمی ندارد، یا کاربرد علمی ندارند. بل علم محض و دانش ناب هستند و پاسخ همة پرسش های اندیشمندان را در دانش فیزیک نظری و کیهان شناسی می دهند.

چرا که منطق قرآن و اهل بیت(ع) منطق تبیین، منطق ثبوتی همراه با عنصر محکم از «ابطال خواهی» است.

در برخی از اصول چهارده گانۀ مذکور، دانش فیزیک و کیهان شناسی می تواند بدون استفاده از قرآن و اهل بیت(ع) پیش برود همان طور که تا کنون رفته است.

اما اصول چهارده گانۀ مذکور را من از مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام، استخراج کرده ام. متاسفانه از سوی برخی از آکادمی های غربی حق سبقت تالیف و حقوق معنوی مولف رعایت نمی گردد و سرقت می شود.

 

مرتضی رضوی

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:48 ب.ظ

سلام علیکم
دوستان این فعالیت ها و نظریات خوب است. ولی خواهشا به پای اهل بیت و قران ننویسید . بگویید نظر ما این است (نظر شخصی)نظر آیت الله رضوی درباره جهان ناشی از یک سوء تفاهم بزرگ است . این ها همان طور که اقرار کرده اند ریشه در اتمیسم دارد. ایشان دانسته یا ندانسته ترجمان افکار هاوکینگ ملحد را اشاعه می دهند . ایکاش همه ما به فهم صحیحی از قرآن برسیم.خود نظریه بیگ بنگ هنوز اثبات درستی نشده و حتی جدید ترین نظریات در غرب وجود دارد که برخلاف آن است . چطور ایشان آیات قرآن را برای اثبات آن به کار می برند و اینگونه از آیات استفاده ابزاری می کنند. خود نظریه بیگ بنگ در تضاد صریح با آیات و روایات دارد و ریشه این نظریه در آب است و به راحتی می توان هم از دیدگاه فیزیک و هم از دید آیات و روایات متعددد آنرا رد کرد.

ایشان نظریات هاوکینگ را اشاعه نمی دهند بلکه در موارد متعدد یاد آور شده اند که این نظریه از طرف ایشان در حدود 25سال پیش در قالب کتاب تبیین جهان و انسان ارئه شده و آکادمی های غربی آن را غسل تعمید داده و به نام خودشان منعکس نمودند.
اتفاقا این کیهان شناسی بر مبنای احادیث و آیات قرآن و مسلمات علمی بنا شده است و قرار نیست احادیث اهل بیت و قرآن صرفا به مواعظ و پند و اندرز تفسیر شود... چزی که متاسفانه تا کنون اتفاق افتاده است.
این تضاد را شما لطفا ارائه فرمایید خودش در جای خودش می تواند یک فرضیه باشد! کما این که هست و عده ای نیز بر این باورند...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد