کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

اعجاز علمی قرآن در نجوم و کیهان شناسی
کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

اعجاز علمی قرآن در نجوم و کیهان شناسی

آیا مه‌بانگ چندین بار در گیتی رخ داده است؟!

برخی مخاطبین عرصه فیزیک نسبت به برخی از مباحث و نظریات مستند داستان آفرینش جهان در منظومه ذهنی آکادمیک غربی خود ایراد و اشکال وارد نمودند که تک واژه نخود برای بیان کوچکی ذره ماده اولیه، وام واژه های محاوره ای آمرانه است که در گستره مباحث علمی و تجربی ساینس قرار نمی گیرد!

این دوستان احتمالا فراموش کردند که خود جناب استیون هاوکینگ در همین اواخر عمرش واژه نخود را در ارتباط با ماده کوچک اولیه بکار برد! ... یعنی اکنون که هاوکینگ از واژه نخود استفاده کرد تغییری در ماهیت نخود ایجاد می شود؟ قطعا نه! ... اما متاسفانه ذهنیت برخی از مخاطبین با شنیدن نام هاوکینگ دچار تغییر می شود و آن حس کهتری به احساس مهتری مبدل می شود، و آن نخود به یکباره به منزله یک کره سحرآمیز در منظومه ذهنی مخاطبین تداعی می شود!

اگر گفته شود جناب استیون هاوکینگ از همین عبارت کتاب تبیین حهان و انسان نوشته استاد مرتضی رضوی که آن ماده کوچک اولیه به اندازه یک نخود بود، خوشش آمد و در مواردی از مباحث خود آنرا به کار برد، احتمالا اکنون این نخود که از زبان هاوکینگ نقل شد نه تنها کاملا علمی است بلکه ذره اولیه و تخم طلایی ساینس است که همه چیز از آن به وجود می آید و همچون کیمیا عمل می کند! ... امان از دست این ما ایرانی ها!

و اکنون مخاطبین بسیاری نسبت به نظریه هفت آسمان، و مراتب جهان های هفتگانه که در شش مهبانگ عظیم ایجاد شده اند، ایراد نموده اند که قبل از بیگ بنگ اصلا جهانی وجود نداشته که بخواهد اندازه نخود باشد یا بزرگتر! عالم مادی که توسط علم شناخته شده است، قبل از بیگ بنگ وجود نداشت...

و این در حالی است که دو سال پیش سِر راجر پنروز (Sir Roger Penrose) برنده نوبل فیزیک ۲۰۲۰ و ریاضیدان اهل بریتانیا و استاد دانشگاه آکسفورد با سرقت دقیق و نکته به نکته مراتب جهان های هفتگانه در بیگ بنگ های شش گانه از کتاب تبیین حهان و انسان استاد مرتضی رضوی، اعلام کرد که: مه‌بانگ چندین بار در گیتی رخ داده است! و عالم هستی ما روزی از بین خواهد رفت و عالم جدیدی متولد خواهد شد. و عالم هستی در طول زمان چندین مرتبه چرخه مرگ و تولد دوباره را تجربه می‌کند.

مدتی پیش از این نیز کلیپی تحت عنوان "پایان کار جهان چگونه است؟ و چه زمانی اتفاق می افتد" در فضای مجازی و در تلگرام منتشر شد که پیش بینی می نماید 4 تا 5 میلیارد سال تا پایان جهان مانده است! این پیش بینی دانشمندان غربی دقیقا عدد رند محاسبه فرجام و پایان جهان کنونی یا هفتمین آسمان است که در کتاب تبیین جهان و انسان نوشته استاد مرتضی رضوی و در قسمت پنجم مستند داستان آفرینش به طور مفصل محاسبه و اعلام شده است: که تا پایان جهان کنونی 4/565/000/000 (چهار میلیارد و پانصدو شصت و پنج میلیون سال) باقی مانده است که پس از سپری شدن این زمان جهان کنونی یا محتوای آسمان اول دچار نباء عظیم و یا بیگ بنگ هفتم خواهد شد و جهان جدید با آسمان جدید از نو شکل خواهد گرفت.

دن هوپر رئیس گروه اخترفیزیک نظری در آزمایشگاه شتاب دهنده ی ملی فرمی، در کتاب At the Edge of Time  نظریه چندجهانی را گسترش می دهد. دن هوپر در ایمیلی می گوید: راجر پنرز همواره می خواسته دیدگاه هایی خارج از جریان اصلی علم مطرح کند. او حتی ایده طراحی گرافیک جلد کتاب خود را با هفت آسمان کتاب تبیین جهان و انسان که در شش مهبانگ ایجاد شده است، اینهمانی می سازد!

طرح جلد کتاب At the Edge of Time دن هوپر

مستند داستان آفرینش جهان با نحوه شکل گیری جهان شروع میشود که اولین بیگ بنگ در 123 میلیارد سال پیش رخ داده است و برخلاف نظریه انفجار غربی ها استاد مرتضی رضوی معتقد است تا کنون در طی این زمان یک مرحله ایجاد و 6 بیگ بنگ اتفاق افتاده است و هفت آسمان یا هفت جهان شکل گرفته است. که آخرین انفجار بزرگ مربوط به 13 میلیارد سال پیش بوده است و جهان هستی در طی 4 میلیارد سال آینده بیگ بنگ هفتم را تجربه میکند که در نتیجه آن هشتمین جهان یا آسمان هشتم بوجود می آید.

تصویر هشت آسمان در مستند داستان آفرینش جهان

شش جهان یا شش آسمان در مراتب بالای جهان ما قرار دارند. جهان ریز و کوچک اولیّه یک سطح بیرونی داشت- زیرا که محدود بود و هر محدود نمی تواند بدون سطح بیرونی باشد- یعنی یک آسمان داشت و در هر انفجار عظیم (قیامت، مهبانگ،بیگ بنگ) یک آسمان در زیر آسمان یا حهان قبلی پدید گشت و اینک دارای هفت آسمان است. و این همه کرات، منظومه ها و کهکشان ها در درون آسمان پائین (که در آخرین بیگ بنگ به وجود آمده) قرار دارند و باز هم به تکثر و گسترش و در نتیجه به گسترش آسمان ها افزوده می شود.

در کتاب «تبیین جهان و انسان» تحولات ششگانه جهان به تحولات تنه یک درخت تشبیه شده است: اگر به تنه بریده درخت نگاه کنید می بینید که یک دایره مرکزی دارد و چندین حلقه آن را احاطه کرده است؛ در هر مدت معین یک حلقه از دایره مرکزی پدید آمده است، معمولا سن درخت ها از تعداد این حلقه ها مشخص می شود. جهان نیز همین طور است؛ در مرحله ایجاد یک مرکز و یک پوسته داشت و در هر تحول یک حلقه از مرکز آن پدید شده است و اینک دارای یک مرکز و هفت آسمان است.

محتوای پائین ترین آسمان (که عبارت است از کهکشان های بی شمار)، مرکز جهان است و این مرکز نیز برای خودش یک مرکز دارد که به طور مداوم ماده و انرژی در آن ایجاد می شود و جهان را بزرگتر و گسترده تر می کند. و گسترش جهان نه بادکنکی است و نه انبساط محض. بل جهان هنوز هم از آن امر «کن فیکون» می خورد و بزرگ می شود.

گسترش جهان ابدی است اما منظومه جهانی که ما در آن هستیم روزی پایان می پذیرد و با بیگ بنگ هفتم درون آسمان کنونی متلاشی و آسمان هشتم یا جهان هشتم شکل می گیرد. صورت درست نظریه خلاء کاذب یا پایان کار جهان کائنات در بیگ بنگ پیشرو، همان مهبانگ هفتم است که پس از چهار میلیارد سال  نظم کنونی جهان کهکشان ها در هم خواهد پاشید و از نو هشتمین آسمان شکل خواهد گرفت.

در حدود 45 سال پیش کتاب تبیین جهان و انسان که این مستند داستان آفرینش جهان با اقتباس و برداشت از آن ساخته شده است در محافل علمی تدریس و در سال 1372 یعنی دقیقا 28 سال پیش چاپ و منتشر شده است، جالب است بدانیم که دو دانشمند انگلیسی به نامهای استفان هاوکینگ و نیل توروک دقیقا پس از پنج سال از انتشار کتاب بالا، یعنی در روز یکشنبه سوم اسفند 1376 – بیست و دوم فوریه 1998 میلادی در پی انتشار خبری با عنوان " ارائه نظریه جدیدی در مورد پیدایش کائنات » به نقل از خبر گزاری رویتر از لندن که در آن، ادعا کرده بودند « کائنات پیش از انفجاری بزرگ در 12 میلیارد سال پیش به اندازه یک نخود بیش نبوده است"

و این در حالی است که این نظریه برای نخستین بار توسط یک استاد ایرانی ارائه شده و دو دانشمند انگلیسی این نظریه را از کتاب تبیین جهان و انسان برداشت و یا به عبارتی سرقت علمی نموده اند. این استاد ایرانی در کتاب خود دقیقا با همین عنوان می نویسد و محاسبه می کند که: از پیدایش جهان کنونی که در ابتدا به اندازه یک نخود بوده است و از ششمین بیگ بنگ در حدود 13/687/000/000 (سیزده میلیاردو ششصدو هشتاد و هفت میلیون سال) گذشته است.

در برخی رسانه های داخلی نسبت به این نظریه اعتراض شد که این یک سرقت علمی از استاد ایرانی است! اما سنگینی نام و اشتهار جناب استیون هاوکینگ و متاسفانه خود باختگی غربی و الیناسیون فرهنگی ما ایرانی ها باعث شد که این صدا به گوش ها نرسد! اگر هم نگوئیم سه سرقت بزرگ اساسی از استاد ایرانی و کتاب ایشان مطرح گردید، حداقل حق سبقت تالیف ایشان در نظریاتی تحت عناوین - ارائه نظریه جدیدی در مورد پیدایش کائنات، - آیا جهان امروزی زائیده یک جهان قبلی است؟ ، - پایان کار جهان چگونه است و چه زمانی اتفاق می افتد، رعایت نگردید و مانند همیشه الیناسیون علمی مرعوب تفرعن غربی گردید! و باز هم مانند همیشه بزرگی نام و اشتهار نام آنها مانع پیگیری حقوق معنوی و حق سبقت تالیف مولف از یک سرقت بزرگ علمی گردید.  و در چنین شرایطی توقع طرح چنین مطالبی در محافل علمی و تثبیت حق مالکیت علمی و معنوی بسیار دور از ذهن و اساسا ناشدنی است!

و اکنون این بار سرقت بزرگ آکادمی های غربی  از طرف سِر راجر پنروز (Sir Roger Penrose) برنده نوبل فیزیک ۲۰۲۰ و ریاضیدان اهل بریتانیا و استاد دانشگاه آکسفورد، اتفاق می افتد!  تحت عنوان: مه‌بانگ چندین بار در گیتی رخ داده است! و عالم هستی ما روزی از بین خواهد رفت و عالم جدیدی متولد خواهد شد،

استاد مرتضی رضوی  بر خلاف دانشمندان غربی معتقد به یک مرحله ایجاد و شش انفجار بزرگ، مهبانگ و یا نباء عظیم است که هفت آسمان را پدید آورد. در حالی که هاوکینگ و دانشمندان غربی به یک بیگ بنگ معتقد بودند و آن هم که از همان ابتدا با یک نمی دانم بزرگ روبرو است. آنها می گویند جهان کائنات از یک ذره و با یک بیگ بنگ پدید آمد. اما آنها نمی گویند که همین یک ذره از کجا آمده است؟ و البته هیچ پاسخ درخور و قابل قبولی هم نمی توانند بدهند.

برای نمونه آنچه هاوکینگ و لارنس کراوس آن را تحت عنوان "میدان هیچ" یا "آفرینش از هیچ" می نامند چیز جدیدی از تداعی صورت بدیع مفهوم "ایجاد" در این مستند نیست که زیرکانه از کتاب تبیین جهان و انسان سرقت می نمایند! و همین مفهوم ایحاد را با تزئین به واژه های دهن پرکن "میدان هیچ" و "آفرینش از هیچ" و در قالب یک تئوری علمی و نظریه تمام عیار هستی شناسی منتشر می نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد