کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

اعجاز علمی قرآن در نجوم و کیهان شناسی
کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

اعجاز علمی قرآن در نجوم و کیهان شناسی

چگونه دانشگاه آکسفورد دست به سرقت علمی زد!

 
سرقت علمی استیون هاوکینگ
چگونه دانشگاه آکسفورد دست به سرقت علمی زد!   
عنوان یک کلیپ ویدئویی است که گروه فرهنگی فرزندان مشرق منتشر نمودند

استاد مرتضی رضوی فقیه، کیهان شناس و مدرس حوزه های علمیه و مولف بیش از 50 جلد کتاب در زمینه های مختلف می باشند. وی نماینده دوره‌ دوم تبریز در مجلس شورای اسلامی، کاندیدای دوره سوم نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران و معاون و مشاور پارلمانی و حقوقی وزارت کار و امور اجتماعی بودند.

علامه مرتضی رضوی در 26 دی‌ماه سال 1326 شمسی در خانواده‌ای فرهنگی، مذهبی و روحانی چشم به جهان گشود.پدر بزرگش حاج شیخ عباسقلی رضوی و جد بزرگوارش شیخ رضا قلی رضوی (اورموی) از فقهای برجسته زمان خود بودند. شیخ رضا قلی علاوه بر فقه، در کیهان شناسی، تقویم نویسی، طب، ریاضیات و هنر معماری نیز تبحر داشت.

آیت الله مرتضی رضوی در اواخر سال 1340 پس ازتحصیل دوره ابتدایی و علوم مقدماتی به شهر مقدس قم عزیمت نمودند و در محضر اساتید بزرگ به تحصیل علوم و معارف اسلامی پرداختند: دروس فلسفه و منطق را نزد بزرگانی چون انصاری شیرازی، شهید دکتر مفتح و استاد شهید مرتضی مطهری گذراندند. در سن 19 سالگی کتاب «خلقت آدم و بحثی در تکامل» را با مقدمه شهید دکتر مفتح تحریر و به چاپ می‌رسانند. آثار و تألیفات آیت الله مرتضی رضوی به 50 جلد کتاب و به بیش از صد مقاله درمطبوعات کثیرالانتشار می‌رسد.

***

یک سال پیش با مطالعه خبری تحت عنوان – آیا جهان امروزی زائیده یک جهان قبلی است - « انقلابی در نظریه های کیهان شناسی » در صفحه دانش و فناوری به تاریخ 17 اردیبهشت1385در روزنامه همشهری مرا بر آن داشت تا نسبت به تاریخ ظهور چنین اظهار نظر هایی در عرصه کیهان شناسی و فیزیک نظری احساس تردید و بد گمانی کنم.

با این توضیح که من یکی از علاقه مندان به علم نجوم و مباحث فیزیک نظری سالها پیش با اثر ابتکاری آیت الله مرتضی رضوی تحت عنوان « تبیین جهان و انسان» آشنا شدم و شاهد چالش فکری این اندیشمند با اندیشمندان غربی در مطبوعات کثیر الانتشار بودم.

دقیقا در روز یکشنبه سوم اسفند 1376 – بیست و دوم فوریه 1998 میلادی در پی انتشار خبری با عنوان « ارائه نظریه جدیدی در مورد پیدایش کائنات » به نقل از خبر گزاری رویتر از لندن که در آن، دو دانشمند انگلیسی به نامهای استفان هاوکینگ و نیل توروک ادعا کرده بودند « کائنات پیش از انفجاری بزرگ در 12 میلیارد سال پیش به اندازه یک نخود بیش نبوده است» ، آقای مرتضی رضوی در نامه ای خطاب به رئیس دانشگاه کمبریج (که در روزنامه ایران و جمهوری چاپ شد) تاکید کرد که این نظریه برای نخستین بار توسط وی ارائه شده و دو دانشمند انگلیسی این نظریه را از کتاب ایشان (که در سال 1372 چاپ و منتشر نموده و نسخه های متعدد آن را چهار سال قبل از انتشار این خبر برای دانشگاه کمبریج و برخی دانشگاه های دیگر اروپایی ارسال کرده) اقتباس نموده اند.

آقای رضوی در همان نامه ضمن گلایه از دو دانشمند مذکور ، که عین الفاظ کتاب ایشان را به کار برده اند بدون آنکه نامی از ایشان برده باشند ، پیش بینی نموده بودند که دو اصل مهم دیگر این نظریه را از کتاب « تبیین جهان و انسان » رفته رفته توضیح خواهند داد و یک تئوری تمام عیار ارائه خواهند نمود .

اکنون با گذشت قریب به هشت سال از انتشار و ارائه نظریه مذکور ، پیش بینی آقای رضوی تحقق می پذیرد و آن دو اصل مهم تحت عنوان « آیا جهان امروزی زائیده یک جهان قبلی است » به منصحه ظهور می رسد.

در آن زمان کم نبودند کسانی که ایشان را محکوم می کردند که یک ایرانی کجا و دانشمندان کمبریج کجا ، لیکن علی رغم نظر این حضرات ، خانم دانشمندی به نام « دکتر اعظمی » از آمریکا به یاری ایشان برخاست و در صدا و سیمای برون مرزی زمینه یک مصاحبه علمی با آقای رضوی را فراهم ساخت و به این صورت وقفه ای چند در ارائه بخش دوم پروژه پیدایش کائنات استفان هاوکینگ ایجاد شد. اما اینک آقای نیل توروک همکار دیرین هاوکینگ با پروفسور استاینهارت همراه گشته تا آنچه از نظریات ناب و ابتکاری کتاب آقای رضوی جای مانده است به یغما برند.


1- پس از انصراف هاوکینگ، آقای ت.پادمانابان از کمبریج در کتاب پس از نخستین سه دقیقه، نوشت که از بیگ بنگ تا به امروز 000/000/700/13 سال می گذرد، یعنی رقم من را که در تبیین جهان و انسان می باشد روند کرده و به نام خود نوشته است.

دست اندر کاران دانش کیهان شناسی می دانند که چنین رقم دقیق در این مباحث از توان و حیطه و دسترسی علم کیهان شناسی خارج است. پیش از آن که کتاب من به دانشگاه های غربی برسد رقمی که از طرف مراکز علمی ابراز می شد از هشت ملیارد سال تا بیست میلیارد سال بود. یعنی همه نظریه ها بر «احتمال» مبتنی بود آن هم احتمالاتی با این فاصله زیاد ناگهان آقای ت. پادمانابان رقم دقیق 000/000/700/13 را می آورد گوئی در زیر درخت کمبریج برایش وحی شده است.

2- آقای نیل تروک پس از آنکه از هاوکینگ مایوس شده به سراغ پرفسور پل استاینهارت از آمریکا رفته این بار با همکاری او می گوید بیگ بنگ های متعدد بر جهان گذشته و هر جهان از جهان پیشین به وجود آمده که تفاوت هایی با هم داشته اند.

تروک برای بار دوم وحی آورده است.

3- از دانشگاه «پن» نیز آمده است: «قبل از این کیهان، کیهان دیگری بوده است» (روزنامه کیهان صفحه دانش و پژوهش. 3/3/1385). تروک در کنار پل می گوید: جهان به طور مکرر دچار ریزش شده است (روزنامه همشهری. صفحه دانش و فناوری. 17/2/1385)

وحی دیگر. کتاب «تبیین جهان و انسان» این همه پیامبر در غرب آفریده است.

4- تلویزیون ایران، شبکه چهار، در اواخر فروردین امسال (1387) یک فیلم مستند غربی را در باره کیهان شناسی پخش می کرد که تقریباً همه اصول ما را به انتساب به این و آن، به یغما برد. به ویژه درباره چگونگی پایان جهان.

پرسش این بود: جهان که با سرعت سرسام آور در حال انبساط و گسترش است آخرش چه خواهد شد؟ مسئله از جهتی خیلی روشن است سرعت بزرگ شدن جهان ایجاب می کند که مواد جهان منبسط شده و از بین بروند و نیز از انرژی چیزی نماند حتی انرژی هم از جهتی مشمول این سخن است. اما می بینیم با این همه سرعت گسترش، هنوز هم پر از کهکشان ها و کرات است.

انیشتین گفته بود: این انبساط از نو منقبض خواهد شد و جهان دوباره کوچک خواهد گشت. و استیفان هاوکینگ که لقب «پدر سیاه چاله ها» گرفته بود امید وار بود که سیاه چاله ها جهان را بخورند و آن را از گسترش بازدارند.

در فیلم مذکور هر دو نظریه ابطال گشت و اعلام شد که نه تنها جهان منقبض نمی شود بل که به سرعت گسترش آن افزوده می شود. و اعلام شد که سیاه چاله ها هم زمانی به گاز و مذاب بنفش تبدیل خواهند شد.

دقیقاً همان سخنانی که من در کتاب مذکور از بیان قرآن «گاز و مذاب ارغوانی» تعبیر کرده ام.

اصل بزرگی از اصول بزرگ من، این است که جهان نه منقبض خواهد شد و نه توسط سیاه چاله ها بلعیده خواهد شد (سیاه چاله ها حوادث موضعی هستند) جهان همچنان تا ابد به بزرگ شدنش ادامه خواهد داد. و اصل «انبساط» غلط است بل که جهان می خورد و بزرگ می شود همیشه از مرکز جهان انرژی و ماده «ایجاد» می شود. انبساط و انقباض در جهان، نیز حوادث موضعی هستند ربطی به گسترش جهان ندارند.

5- غربی ها با مشکل بزرگی روبرو شده اند نه می توانند از این اصول علمی صحیح و زیبای مکتب امام صادق(ع) چشم پوشی کنند و نه می بوانند آن ها را تحت نام این مکتب بپذیرند. زیرا سیصد سال است کوشیده اند علوم اهل بیت را (هم در تجربیات و هم در علوم انسانی) دفن کنند اینک این گونه رفتار می کنند.

بگذار شبکه چهار به مصداق «آن چه خود داشت زبیگانه تمنا کند» و اصول علمی خودی را به نام غربیان پخش کند.

اما بنده افتخار دارم که با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) همه اصول دانش کیهان شناسی و فیزیک کیهان را در جهان عوض کرده ام و این حقیقت همین امروز روشن است و در آینده نیز روشن تر خواهد شد زیرا خورشید پشت ابر نمی ماند به امید روزی که طلاب و دانشجویان جوان توجه کنند که «اسلام علم است» اگر از افیون یونانیات و بودائیات مصون بمانند. و این آرزو محقق خواهد شد ان شاء الله.

کپی (عکس) برخی اسناد و مدارک به پیوست در سایت بینش نو (www.binesheno.com) قرار می گیرد تا اندیشمندان منصف قضاوت کنند.

تبیین جهان و انسان
جناب آقای رضوی با گذشت حدود پانزده سال از چاپ «کتاب تبیین جهان و انسان» هیچ مطلب جدیدی در کیهان شناسی نظری به نظرتان نیامده که به مطالب آن بیفزائید؟

- چرا چند قانون دیگر هست که باید به قوانین مندرج در آن کتاب افزوده شود از قبیل:

1- همه می دانند که «قانون نیوتون» ناقص است حتی به نظر برخی اساساً نادرست است. مسئله ای است که ذهن انیشتین را نیز مشغول کرده بود و یکی از انگیزه های انیشتین در ابراز نظریه «انحنا» بود لیکن او نیز در ارائه یک قانون کامل موفق نگشت. این مشکل را نیز از مکتب ثقلین (قرآن و اهل بیت) نیز حلّ کرده ام.

2- در باره فیزیک ذرّه ای نیز درباره نظریه «ریسمانی» اصولی را از این مکتب به دست آورده ام.

3-  درباره «ماده تاریک» توضیح جالبی از مکتب مذکور آماده کرده ام.

4- مسئله حیات در کرات دیگر.

5- یکی دو مسئله بس مهم دیکر نیز هست که در دست تکمیل است.


آقای رضوی چهار مورد بالا را که آماده کرده اید، چیزی منتشر نکرده اید یا به اینترنت نداده اید، ان شاءالله کی به نشر آن ها اقدام می کنید که به دست علاقه مندان برسد؟

- هرگز نه به نشر چاپی و نه به نشر الکترونیکی آن، اقدام نخواهم کرد. دیگر نمی خواهم از نو علوم اهل بیت(ع) را در اختیار دنیا بگذارم که افرادی به یغما ببرند مگر پیشاپیش برخی از مراکز علمی شخصاً به طور کتبی پرسش نمایند و پاسخ دهم تا امکان به یغما بردن علوم اهل بیت (ع) در میان نباشد.

ببینید خیلی جای تاسف است: آنان که بخشی از کتاب من را به نام خود اعلام می کنند مثلاً می گویند «جهان کنونی زائیده جهان پیشین است»، اگر از آن ها پرسیده شود «آن جهان پیشین از کجا آمده بوده است؟» چه پاسخی دارند؟

اینان هیچ راهی ندارند مگر همه فرمول ها و قانون های کتاب «تبیین» را تملک کنند وگرنه همیشه پرسش  ها به جای خود خواهند ماند. البته آنان گام به گام پیش می روند همان طور که در پاورقی صفحه 57 کتاب تبیین جهان پیش بینی کرده ام و گفته ام این اصول علمی به غرب رفته سپس از آنجا به عنوان کشفیات غربی به جامعه ما بر خواهد گشت. بلی دیگر نمی خواهم علوم اهل بیت(ع) را به دست یغما گران بسپارم.


پیوست ها:


1- سند رسید کتاب تبیین جهان و انسان از دانشگاه کمبریج


2- سند رسید کتاب تبیین جهان و انسان از دانشگاه دورهام

3- سند رسید کتاب تبیین جهان و انسان از دانشگاه کرنل



4- متن انگلیسی معرفی کتاب تبیین جهان و انسان برای ارسال به دانشگاه های مذکور


MINISTRY  OF  LABOUR  AND  SOCIAL  AFFAIRS

Faculty  of   Industrial  Safety  &  Occupational  Health

Explanation   of  the  universe  and  Human

A  Summary  of the  contents  of  this  book.

In  the  chapter  dealing  with  theism ,  the  following   Issues

are  presented.

1-Adavent  of  time  and  place  and their  definitions.

2- Universe, time  and  place  were  non-existeant  before  and  Are  phenomena

In  universological  chapters  1  and  2, the  following  issues are  discussed .

1-Explanation  and  elucidation  of  how the  universe  was  created

2- the  age  of  the  universe  fro  its  advents  until  tobay  218700000000

years  in  terms  of  time  known  to  man  .

3- The  oldest  sun  in  existence  can  be  12500000000  years  Old  .

4- 12500000000   years   age  there  were  less  galaxies  and

 heavenly  systems  and  bodies  than  there  are  today  ,

  there  were  onlh  masses  of  gases , molten  matter  and energy  .

 

5- The  universe  underwent  general  developments  and 

is  believed  to  be  " big  bangs"  six  times  since  its

 

advent  ( with  all  of  the  galaxies  destroyed  ) ; the

new  galaxies  have  appeared  .

6- the  period  between  each  two  of  these  so- called  big

bangs  is  measured  at  18250000000  years.

In  the  chapter  on  anthropology  -1  the  follow  subjects  are

debated.                                                                                    

 1-Stages  of  the  formation  of  the  earh      

2-Stages  of  the  appearance  and  development  of  foodst- Uffs.

      

3-Intrinsic  distinction  between  the  race  of  man  who   

now  lives  on  earth  and  those  who  inhbited  this

planet  in  past  ages.

4-Transformism  and  fixism  regarding  the  creation

of  flora  and  fauna  as  well  as  all  human  races;  no

matter  whether  some  of  them  are  extinct; Islam  believes

In transformism  and  stipulates  a  "special  trend"

for  todays  man.

5-Appearance  of  other  micro-  organisms  from  which

humans  of  the  past  and  present  originated.

6-The  human, in  his  present  form,  has  undergone

vegetational  and  crustaceal  and  crustaceal  evolutionary  stages  .

In  Anthropology  chapter  2 , the  origin of family  , society  ,

decemcy  , joy  , grief  , law  and  costumes  in  Islam has been 

clearly  expounded  .

Vali-Asr  Ave.Hotel  Esteglal  St. Tehran – Iran

 

5- متن فارسی نامه اعتراض آمیز آیت الله مرتضی رضوی به دانشگاه کمبریج


بنام خدا

ریاست محترم دانشگاه کمبریج

با درود بر جناب عالی و همه همکارانتان در آن مرکز بزرگ و معروف علمی و نیز با آرزوی نشاط روز افزون و توفیق بیشتر دست اندر کاران آن دانشگاه در کشف مجهولات علمی و مبارزه با جهل، گلایه زیر را به آن جناب می رسانم:

روز یکشنبه سوم اسفند 1376- بیست و دوم فوریه 1998 میلادی- کانالهای متعدد تلویزیون کشور ما در برنامه خبری و نیز برنامه خبرهای فرهنگی و علمی، و برخی از مطبوعات از جمله روزنامه جمهوری اسلامی 23 فوریه خبر زیر را پخش کرده اند که عین آن را بصورت کپی روزنامه مذکور، در زیر مشاهده می فرمائید:

اکنون یادآور می شود: حدود چهار سال پیش دو نسخه از کتاب خودم تحت عنوان «تبیین جهان و انسان» را به دانشگاه شما فرستاده ام که لطف فرموده و دریافت آن را طی نامه ای به من ابلاغ فرموده اید که کپی آن ضمیمه این نامه تقدیم می شود. اگر ملاحظه فرمائید خواهید دید که «نظریه جدید» ی که آقای «استفان هاوکینگ» و آقای «نیل توروک» دانشمند همکار دانشگاه شما، اظهار کرده اند نظریه ابتکاری من است که بدون ذکر نامی از من اعلام کرده اند بطوری که هر شنونده و خواننده ای تصور می کند این ابتکار بزرگ و مهم علمی از خود ایشان است.

البته من از اینکه ایشان عین الفاظ کتاب من را به کار برده اند متشکرم حتی لفظ «نخود» که در صفحه 35 کتاب من آمده و اشاره به نسبیت که در آغاز کتاب و مبحث «زمان» و «مکان» بحث کرده ام و نیز گستر ش نامحدود جهان و «ابدی بودن جهان مخلوقات» و رقم حدود 12 میلیارد سال و اینکه به جای «بیگ بنگ» اصطلاح «انفجار عظیم» که در جای جای بخش اول کناب من آمده، من را از بدبینی به اقدام این دو دانشمند محترم، باز می دارد. بدیهی است ایشان همانطور که اعلام کرده اند قرار است در ماه آینده همین نظریه ابتکاری من را در «مؤسسه فن آوری کالیفرنیا» بطور مشروح با مخاطبین در میان گذارند، لابد دو اصل مهم دیگر این نظریه جدید را از کتاب من توضیح خواهند داد و یک تئوری کامل ارائه خواهد شد. توقع دارم آن ریاست محترم مقرر فرمایند نام منبع و کتابی که این نظریه را در آن مطالعه کرده اند و نام خودم در این برنامه های دو دانشمند مذکور صریحاً اعلام شود و خواهشمندم لطف فرموده و نسخه ای از بیانات ایشان به همان  آدرس نامه ای که قبلاً لطف فرموده اید ارسال شود.

همانطور که این کتاب به دانشگاه شما تقدیم کرده ام، به برخی از دانشگاههای سایر کشورها نیز فرستاده شده است، از آن جمله دانشگاه دارام و دانشگاه کرنل آمریکا، تصویر نامه آن دانشگاه ها نیز- که اعلام وصول کرده است- به حضور جنابعالی به پیوست تقدیم می شود.

مرادم از دو اصل مهم به شرح زیر است:

1- توضیح خواهند داد که آن ((نخود)) از کجا آمده.

2- یک نخود که جسمی است بس کوچک چگونه به جهانی بزرگ دارای میلیونها کهکشان، گسترش یافته است. این همه ماده و انرژی را از کجا دریافت کرده؟ از کجا خورده و چه چیزی خورده که این همه فربه شده است؟

روشن است همه و هرگونه پاسخ و توضیح در مورد این دو اصل را از کتاب من ارائه خواهند نمود.

در پایان به استحضار می رسانم این موضوع مهم علمی یک موضوعی است که دستکم در طول چهار نسل در خانواده ما مطرح بوده و من آخرین فرد این خانواده هستم که آن را تکمیل کرده ام. درست است که پنج سال پیش به صورت کتاب چاپ شده، اما جزوه های درسی آن از سال 1358 تا 1371- 1979 تا 1992- در مراکز مختلف علمی ایران توسط دانشجویان من پخش شده ((همانطور که در مقدمه کتاب نوشته ام)) خودتان بهتر می دانید که کار علمی و تحقیقی تا چه اندازه مشکل و طاقت فرسا است. 18 سال از عمر من برای این کتاب صرف شده، خودم را از پرداختن به امور مادی و نیز آسایش زندگی محروم کرده امت ا این نظریه را به کمال برسانم.

بنابر این به من حق می دهید که توقع بالا را از جناب عالی و آن دو دانشمند محترم و از آن دانشگاه محترم داشته باشم.

                                 مجدداً آرزوی توفیق برای شما و همکارانتان

                                      و دانشگاه وزین کمبریج، می نمایم.

                                                    مرتضی رضوی



6- متن انگلیسی نامه اعتراض آمیز آیت الله مرتضی رضوی به دانشگاه کمبریج



                        IN THE NAME OF GOD

28/02/1998

  The Honorable President

Cambridge University

                                                                                    ,His Excellency       

After conveying my heartfelt greetings and highest regards to your excellency as well as to your honourable colleagues in that well known scientific center and upon wishing further success and prosperity for the honourable authorities of that university in discovering the unknown scientific subjects and challenging whit ignorance, I would like to bring to your excellency attention the following complaint:

On sunday 22/02/1998, following news was broadcasted and published in different channels of iranian television in news programs as well as in scientific and cultural programs and also in some Iranian presses including the Islamic Republic Newspaper on 23/02/1998, the copy of the mentioned newspaper is as follows:



آیت الله رضوی هاوکینگ

It should be mentuned that I sent Two copies of my book under the title of “Tabyine Jahan Va Insan” to your university approximately four years ago, and your excellency acknowledged the receipt through a litter, which its copy is attached herewith. If your excellency pay attention you will notice that the theory which has been advised by Mr. Stephan Hawking and Mr. Nil Torouk, is my innovated theory which has been declared without mentioning my name in such a way that readers think that the said important and scientific theory belong to them.

Of course I am very pleased that they have written the exact terms which I have mentioned in my book. Even the term of “pea” (In persian Nokhoud) is indicated on page 35 of my book as well as “proportionality” which is mentioned at the beginning of the book and subjects of “time” and “place” have been discussed in that book. Also unlimited development of universe and eternity of creatures, the term of “The12 billion years” have been explained in that book.

Their action in using the term “Huge Explosion” instead of “Big Bang” prevents me to be pessimistic on the said scientists. As they have advised , it has been arranged that the said innoveted theory to be discussed in detail with other scientists in “Technology Institute of California” next month. They may explain the other two main principles of this new theory from my book in order to be able to present a perfect theory. In view of the foregoing, I expect from your excellency to arrange that they mention the name of the resource and the book in which they have studied this theory as well as declaring my name clearly in the mentioned meeting program. It will be your excellencys great kindness if you could arrange so that a copy of their statements to be sent to me through the address which you had sent the previous letter.

I also sent the same book to some other universities in other countries including “Durham university” and “Cornel university” of the USA and they have aknowledged the receipt and copies of their receipts are attached herewith for your excellencys information.

My intention on the said two principles is as follows:

1- They shall explain how the pea have been created. They shall explain that how this pea has come to an existance.

2- A pea which is a very small material, so how it has been developed to be a large universe whit millions of galaxies. The pea, from where has received the existing enormous materials and energy. From where it has eaten and has become so fat.

It is obvious that responding to my questions and explanations about the two mentioned principles will be based on my book. It should be noted that this important scientific subject has been a subject of discussion in my family during the past four generations and I, as the last member of the family have completed it. Although it was published as a book five years ago, but the related study papers (Pamphlets) of the said subject were distributed by my students in different universities of iran from 1979 to 1992 as I have mentioned in introduction of my book.

As your excellency know, scientific research is a hard work and I worked on my book for 18 years and I spent all of my times and deprived myself from all kinds of rest and convenience in order to complete my research.

So I think your excellency would accept that I have a right to be concerned about this matter.

Your excellencys sincere kindness will be highly appreciated.

Yours Faithfully,

Morteza Razavi

نظرات 1 + ارسال نظر
سید محمد موسوی سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 10:50 ب.ظ

اقدامات کلان بین المللی که در اعتراض به این سرقت علمی صورت گرفته چه بوده؟

در برخی رسانه های داخلی نسبت به این نظریه اعتراض شد که این یک سرقت علمی از استاد ایرانی است! اما سنگینی نام و اشتهار جناب استیون هاوکینگ و متاسفانه خود باختگی غربی و الیناسیون فرهنگی ما ایرانی ها باعث شد که این صدا به گوش ها نرسد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد