کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

اعجاز علمی قرآن در نجوم و کیهان شناسی
کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

اعجاز علمی قرآن در نجوم و کیهان شناسی

کاربردها و معانی متعدد ارض و سماء در قرآن



علامه آیت الله مرتضی رضوی در ادامه به کاربردها و معانی متعدد ارض و سماء و همچنین به این سوال که آیا قانون دافعه و رانش جایگزینی مناسب برای قانون جاذبه و گرانش است؟ و یا وجود  انسان ها منحصر به سیاره زمین است، ، پاسخ می دهند: پرسش : در آیه شریفه 87 سوره نمل، اشاره شده است که صور (قیامت) بر همه و هر که در آسمانها و زمین است تأثیر می گذارد و وحشت و هراس آن همه را فرا می گیرد مگر کسی را که خداوند بخواهد... 

 این در حالی است که آن بهشت ها (که در آسمان های بالاتر است و بهشتیان در آن زیست می کنند) دیگر بهشت نیست که اهل آن هراسان و وحشت زده شوند. زیرا در آیات متعددی از قرآن به مسئله «وَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ» نه خوفی برای آنها است و نه اندوهگین می شوند اشاره شده است. پس چگونه قیامت موجب هراس در سایر بهشت ها می گردد؟

پاسخ: در همان کتاب «تبیین جهان و انسان» توضیح داده ام که واژۀ «ارض» و «سماء» کاربردهای متعددی دارند. و معمولاً (نه همیشه) وقتی که لفظ «سموات» با صیغۀ جمع، در مقابل «ارض» قرار می گیرد، مراد از «ارض» محتوای کل آسمان اول، است و مراد از سموات آسمان های هفتگانه است.

اما گاهی لفظ «سموات» به اقطار بس وسیع آسمان اول، به کار رفته که مراد گسترۀ وسیع آن است که عبارت است از همۀ میلیاردها کهکشان، منظومه ها و کرات.

و در یکی از نوشته ها شرح داده ام که «احتمال این که موجود زندۀ عاقل و مکلف فقط به کرۀ زمین منحصر باشد، یک احتمال است در برابر میلیاردها» و تنها انسانِ کرۀ زمین، نیست که دُردانه کائنات باشد.

پس می توانید این آیه را شامل آسمان های هفتگانه که روی شش تای آن ها بهشت است، ندانید.

البته: چنین نیست که ساکنان بهشت های پیشین، از آن حادثۀ عظیم (نبأ عظیم) بی خبر باشند؛ در آن حادثه که آسمان جدیدی متولد می شود و تعداد آسمان ها به هشت می رسد «وَ الْمَلَکُ عَلى‏ أَرْجائِها وَ یَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّکَ فَوْقَهُمْ یَوْمَئِذٍ ثَمانِیَةٌ»[5]. بدیهی است که آسمان های پیشین و ساکنان شان نیز تحت تأثیر آن، قرار خواهند گرفت. لیکن نه در حدّ وحشت و هراس.

پرسش پنجم: در مبحث دافعه و ردّ جاذبه، برای توصیف دافعه و چگونگی عملکرد آن از مثال، سنگ در مسیر رودخانه ای و میزان آب انباشته شده در پشت آن استفاده نموده اید. همانطور که می دانید جاذبه، رابطه مستقیم با جرم دارد، هر چه بر جرم جسمی افزوده شود، بر جاذبه آن نیز افزوده می گردد. مثال، فاصله مرکز خورشید به طور متوسط و عدد روند شده 150 میلیون کیلومتر است. بر فرض اگر قطر خورشید به نصف اندازه کنونی کاهش یابد و چگال تر شود، باز هم فاصله مراکز خورشید و زمین در همان 150 میلیون کیلومتر باقی خواهند ماند و زمین دچار سقوط مداری نمی شود، زیرا بر جاذبه و گرانش خورشید افزوده نشده است. هر چند گرانش یا جاذبه سطحی خورشید به طور مثال در یک کیلومتر مربع از سطحش به دلیل افزایش چگالی و افزوده شدن جرم جدیدی بر جرم سابق آن افزوده نشده است. اما در بحث دافعه و به وزن 10 kg (جرم) در مسیر جریان آب رودخانه ای قرار گیرد، همان مقدار آب پشت آن انباشته می شود که یک جعبه تو خالی فلزی یا یک تکه یونولیت به همان ابعاد یک متر مربع و با وزن (جرم) یک کیلو گرم.

شما رابطه دافعه را با سطح و حجم جسم برقرار کرده اید، این در حالی است که هرگز چنین چیزی در طبیعت صادق نیست و مشاهده نشده است. مصداق بارز آن ستارگان نوترونی و کوتوله های سفید هستند که ابعادی در حد و اندازه کره زمین داشته و جاذبه ای ده ها برابر خورشید، که به دلیل جرم بسیار زیادشان است.

ضمناً مسئله جاذبه و گرانش در فرمول های دقیق فیزیک اندازگیری شده است. و با محاسبات به اثبات رسیده هر چند منشا جاذبه همچنان نا مشخص مانده. پس دافعه نیز باید با اصول و محاسبات دقیق فیزیک اندازه گیری و اثبات شود. اکنون بفرمایید چگونه دافعه ثابت می شود؟ رابطه دافعه با چیست؟ با جرم؟ با چگالی؟ با حجم؟؟؟ با سطح؟؟؟ عملکرد دافعه در فیزیک کوانتوم و نسبیت عام چگونه است؟



پاسخ: در این پرسش دقیقاً «مصادره به مطلوب» فرموده اید: می گوئید: جاذبه رابطۀ مستقیم با جرم دارد. بنده اصل و اساس جاذبه را رد می کنم از نو بر اساس همان جاذبه سخن می گوئید.

و این من نیستم که جاذبه را انکار می کنم، در همان جا شرح داده ام که هیچ کسی از دست اندرکاران اصلی این رشته، قانون نیوتن را نمی پذیرند.

بلی: به جای آن عبارت تان بفرمائید «دافعه رابطۀ مستقیم با جرم دارد»، می پذیرم. و سعی کرده ام که با مثال، همین رابطه را توضیح دهم.

توجه کنید: به وسیله «مثال» توضیح داده ام، مثال، مثال است نه یک فرمول ریاضی دقیق. و مثال آوردن در هر علمی جایز است.

مثال: جعبۀ تو خالی یا تکه یونولیت که آورده اید، درست نیست زیرا معادله میان دافعه (فشار از بیرون به هر جسم و جرمی) در این بحث کیهانی، چیزی را تو خالی یا یونولیت باقی نمی گذارد، بسته به میزان فشار بیرونی، و دور بودن یا نزدیک بودن به اجرام دیگر، است. لطفاً دوباره به آن مبحث توجه فرمائید.

فرموده اید: دافعه نیز باید با اصول و محاسبات دقیق فیزیک اندازه گیری و اثبات شود.

این سخن کاملاً عالمانه و درست است. عرض کردم این بخش از تخصص من خارج است؛ من اصول را ارائه داده و اعلام کرده ام، فروعات (و حتی اصول ردیف دوم) را باید متخصصین آن توضیح دهند.

این کار را از عزیزان گرامی خودمان که در این رشته تخصص دارند، بخواهید. و بگوئید: در این رشته هم با استقلال فکری کار کنند.

بلی: من مسئولیت اصول خودم را دارم و در حیطۀ آن اصول، قاطعانه (با تکیه بر قرآن و علوم اهل بیت- ع-) عرض می کنم که آماده ام از آن اصول دفاع کنم.

و همین الان، دیگرانی هستند که دارند روی اصول ردیف دوم و فروعات، در نقاطی از جهان کار می کنند، مطمئن باشید روزی همۀ این اصول را به همراه اصول ردیف دوم و فروعات، به نام خودشان اعلام خواهند کرد. همان طور که اصول پیشین بنده (البته نه بنده، بل اصول مکتب قرآن و اهل بیت-ع-) را، از آن جمله رقم 13700000000، را سرقت کردند. امّا این بار موفق به سرقت نخواهند شد زیرا تاریخ کابالیسم به مرحلۀ پایانی خود رسیده است[1]



[1] رجوع کنید به کتاب کابالا و پایان تاریخش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد